сряда, 17 септември 2014 г.

5 храни, които ни пазят през лятото


Горещото време носи със себе си един куп дребни проблемчета, които ни тормозят и лишават тялото от комфорт. Ето как съдържанието на чинията ти може да помогне да се справиш с тях.

ЯГОДИ – блокират слънчевото изгаряне
Скорошни изследвания са доказа­ли, че този вкусен плод съдържа киселина, предпазваща ни от UV лъчите. Въпросното съединение ограничава освобождаването на молекулите, виновни за възпали­телния процес, които ни придава неприятния рачешки вид, когато изгорим. Освен това като бонус, същата, явно много полезна кисе­лина защитава колагена в кожата. Чао, бръчки!
ЛИСТНИ ЗЕЛЕНЧУЦИ – действат като слънчеви очила
Когато очите са изложени на много силна слънчева светлина, с времето това може да доведе до катаракта и опасната деге­нерация на макулата. Ако вече се каниш да прескочиш тези редове, имай предвид, че процесите, воде­щи до подобни „бабешки пробле­ми“, може да започнат още през 20-те и 30-те ни години. Затова сега е моментът да хапваш обил­но листни зеленчуци като спанак и лапад, тъй като комбинацията от луташ и зеаксантин в тях филтрира вредните лъчи.
СОК ОТ ВИШНИ – предпазва мускулите
Лятото е бреме за спорт и развлечения на открито, но сутрешният крос на плажа може да предизвика мускулна треска и да те принуди да се откажеш от горещите токчета за партито довечера. Сокът от вишни ще ти помогне да предотвратиш болката. Изследване сред професионални бегачи показало, че от пиещите го преди състезание 67% имали по-малко оплаквания в сравнение с групата, на които не било дадено от напитката.
ЗЕЛЕН ЧАЙ – топи мазнините
В отварата от зелен чай се съдър­жат вещества, които блоки­рат усвояването на мазнини и ни дават възможност да сме Й топ форма за плажа. През последните години се натрупаха цял куп науч­ни доказателства, подкрепящи това твърдение. В един от про­ведените експерименти мишки, хапващи екстракт от зелен чай, качвали тегло значително по бавно от останалите си посес­трими при равни други условия. Около две чаши дневно, в топла или охладена форма, могат да помогнат и на теб да отслабнеш.
ЧЕСЪН – отблъсква насекомите
Учените са установили следната зависимост – хората, които хап­вали по няколко скилидки чесън дневно, страдали от по-малко ухапвания от бълхи и комари. Миризливият зеленчук променя вкуса ти и така отблъсква кръ­вопийците. Ако искаш да избег­неш аромата, набави си храни­телна добавка с чесън и вземай по една таблетка дневно.


+ ОЩЕ 5, ЗА КОИТО Е ВРЕМЕ ДА СПРЕМ ДА ГОВОРИМ И ДА ЗАПОЧНЕМ ДА ЯДЕМ

Модата в храните се обновява непрекъснато и Всеки сезон на подиума изгрява нов суперпродукт, за които диетолозите се надпреварват да говорят със суперлативи. Но преди да хукнеш да издирваш поредния хит с екзотично име като комбуча или годжи бери, зареди хладилника си с тези 5 храни с отдавна доказани здравословни качества, за които е изговорено толкова много, но май все още не сме започнали да ги хапваме достатъчно често.
Броколи  Те са богати на фибри, витамин А, С и К. Запари ги съвсем леко, а след това направи от тях салата с чери домати, настъргано твърдо сирене и дресинг от зехтин, лимон и сол.

Сардини  Един от най-добрите източници на омега-3 маст­ни киселини. Хапвай ги с малко лимон или ги разбий в блендер с магданоз, червен лук и кисело мляко, за да получиш вкусен салатен сос.

Киноа  Тези семена без глутен са сред растителните източници на протеин – истинска находка за веге­тарианците. Свари ги и ги смеси със зрънца нар, нарязана на парченца зелена ябълка и горчичен дресинг за една нетрадиционна салата.

Леща  Освен много фибри, в нея има и бавно разграждащи се въглехидрати за тънка талия. Приготви екзо­тична крем супа, като пюрираш сварената леща с кокосово мляко, лук, зеленчуков бульон, кимион, кориандър и канела.


Яйца  Мечтата на отслабващия – щедра доза протеин и витамин Д само срещу 75 калории. Само не отбягвай жълтъците, защото полезните вещества са именно в тях. Две сварени яйца са идеалната следобедна закуска за добра форма.

Източник : Сп."Glamour"
Снимка : Интернет

0 коментара:

Публикуване на коментар